جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند
نوشته شده توسط : تینا

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

در سراسر دنیا، مکان های باستانی و تاریخی زیادی وجود دارند که متاسفانه به دلایل مختلف در معرض نابودی هستند. بسیاری از افراد برای بازدید از مکان های دیدنی دنیا، ممکن است مدت ها برنامه ریزی کرده باشند؛ اما زمانی که برای تماشای این جاذبه های تاریخی، کیلومتر ها مسافت طی می کنند، جز ویرانه های باقی مانده، چیزی دیگری نصیبشان نمی شود. پیشنهاد می کنیم  قبل از سفر، از آخرین اطلاعات در مورد مکان مورد نظرتان باخبر شوید. با آژانس چهار فصل همراه باشید تا جاذبه های گردشگری که در سال 2019 در معرض نابودی هستند را به شما معرفی کنیم.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: پنجره آزور Azure Window در مالت

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

اگر از طرفدارهای سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones هستید؛ این خبر حتما شمارا ناراحت می کند. پنجره آزور که پس زمینه مراسم عروسی دنریس و کال دروگو بود، بالاخره خراب شد. در سال 2017 این صخره طبیعی در اثر یک طوفان سنگین از بین رفت. قیمت تور استانبول با اینکه نابودی این جاذبه گردشگری نگران کننده بود، ولی هم اکنون به یک مقصد ایده آل برای غواصی تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: دیوار آدامس ها The Original Chewing Gum Wall در سیاتل آمریکا

یکی از عجیب ترین مقصد های گردشگری، دیوار آدامس ها می باشد. این دیوار در یک کوچه کوچک در بازار پایک پلیس Pike Place Market قرار دارد. این دیوار، توسط آدامس هایی با رنگ های مختلف پوشانده شده و در بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد. البته به جز آدامس، چیز های دیگری مثل سکه، قاشق و اجسام فلزی نیز همراه با آدامس به دیوار چسبانده شده اند. اگر قصد دارید در سال 2019 به این شهر سفر کنید، این دیوار هنوز پا برجاست؛ ولی آدامس ها از روی دیوار پاک شده اند. البته این دیوار تا کنون چند بار تمیز شده ولی باز هم گردشگران برای گرفتن سلفی، آدامس خود را روی دیوار می چسبانند.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: پل قفل های عشق Love Locks Bridge در پاریس

یکی از مقصد های محبوب در بین گردشگران، پل هنر ها Pont Des Arts در شهر پاریس است که به نام پل قفل های عشق Love Locks Bridge معروف می باشد. این پل روی رودخانه سن Seine قرار دارد؛ اما تفاوتش با دیگر پل ها این است که سال هاست زوج های عاشق، یک قفل به نرده های این پل می بندند و کلید قفل را به عنوان نمادی از عشق خود به درون آب می اندازند. اما وجود این همه قفل، باعث خراب شدن این پل شده است. به همین دلیل شهرداری پاریس، شروع به باز کردن قفل ها از نرده های پل کرده؛ اما هنوز هم می توانید به بازدید از این پل بروید و قفل خود را به آن ببندید.

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: ویدام پارک Vidampark در بوداپست مجارستان

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

یکی از مکان های تفریحی بوداپست مجارستان، ویدام پارک می باشد. قدمت این پارک به 175 سال پیش بر می گردد و به همین دلیل یکی از مکان های تاریخی شهر هم محسوب می شود. این پارک قبلا یکی از مکان های پر بازدید بوده اما امروزه به یک مکان متروکه تبدیل شده و فقط می توانید آن را از دور مشاهده کنید.  

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: صخره کیک عروسی Wedding Cake Rock در استرالیا

بسیاری از افراد برای گرفتن یک عکس سلفی خاص و منحصر به فرد، حاضر هستند دست به انجام هر کاری بزنند. صخره کیک عروسی، یکی از مکان هایی است که در بین گردشگران بسیار محبوببت دارد؛ اما امروزه در حال نابودی است. به همین دلیل دولت استرالیا یک نرده جدید در صخره کیک عروسی Wedding Cake Rock ساخته تا از بالا رفتن بازدید کنندگان از آن برای عکس گرفتن، جلوگیری کند. اما با این وجود، هنوز برخی افراد از آن بالا می روند تا بتوانند سلفی بگیرند. نرخ ویژه تور استانبول

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: ساحل مایا Maya Beach در تایلند

یکی از مقصد های محبوب به دلیل سواحل زیبا و برگزاری جشن های فوق العاده، کشور تایلند می باشد. هم چنین ساحل مایا Maya Beach در این کشور، به خاطر اکران فیلم ساحل The Beach در سال 2000 محبوبیت بسیاری پیدا کرد و به دلیل بازدید بیش از حد گردشگران از این ساحل، این منطقه توسط دولت بسته شد تا بتواند آسیب های وارد شده به آن را بازسازی کند. البته سواحل زیبای دیگری هم در تایلند وجود دارند که می توانید از آنها بازدید کنید.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: دوچرخه سرخ The Red Bicycle در واشنگتن آمریکا

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

یکی از جاذبه  های گردشگری خارق العاده دنیا، دوچرخه سرخی The Red Bicycle  می باشد که داخل یک درخت قرار گرفته و در جزیره واشون Vashon Island واقع شده است.  البته هنوز کسی به طور دقیق نمی داند که این دوچرخه چگونه در این درخت رفته است. البته بسیاری از قطعات این دوچرخه دزدیده و دوباره جایگزین شده است. با اینکه این دوچرخه، دیگر شباهتی به دوچرخه اصلی ندارد؛ ولی هنوز هم بسیار محبوب می باشد.

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: ایستگاه پن The Penn Station اصلی در نیویورک آمریکا

ایستگاه پن The Penn Station در شهر نیویورک قرار دارد. این مکان، یک مرکز حمل و نقل برای رفت و آمد در سطح شهر است. اما اگر قصد دارید برای تماشای یک شاهکار معماری به سبک بوزارت به نیویورک سفر کنید، بهتر است برنامه سفر خود را تغییر دهید؛ زیرا این ایستگاه سال ها پبش تخریب شده و یک بنای جدید جای آن را گرفته است. البته هنوز ایستگاه بزرگ مرکزی در نیویورک پا برجاست و می توانید از معماری فوق العاده آن دیدن نمایید. بهترین تورهای استانبول

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: غار های آلتامیرا Caves of Altamira در اسپانیا

یکی از مکان های دیدنی در اسپانیا، غار های آلتامیرا Caves of Altamira می باشد که به دلیل نقاشی هایی با قدمت زیاد، شهرت بسیاری پیدا کرده اند. با توجه به اینکه سال ها از عمر این نقاشی ها می گذرد، نمی توان انتظار داشت که تا ابد روی دیوار های غار باقی بمانند. به همین دلیل دولت اسپانیا تصمیم گرفت که تعداد بازدیدکننده ها را محدود کند و فقط در طول هفته، 5 نفر اجازه بازدید از غار را داشته باشند.

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: آرامگاه توتان خامون Tutankhamun’s Tomb در مصر

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

آرامگاه توتان خامون Tutankhamun’s Tomb، یکی از جاذبه های اصلی کشور مصر بوده است. البته افسانه های زیادی در مورد نفرین شدن این آرامگاه وجود دارد. این آرامگاه، به دلیل رطوبت بسیار زیاد، در حال نابود شدن است و به همین خاطر امکان بازدید از آن وجود ندارد. اما هنوز هم می توانید از این آرامگاه دیدن کنید؛ زیرا دولت در سال 2014 یک نمونه کاملا شبیه به آن را در همین منطقه ساخته و افتتاح کرده است.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: یخچال طبیعی چاکالتایا Chacaltaya Glacier در بولیوی

یکی از مکان های ایده آل برای اسکی، یخچال طبیعی چاکالتایا Chacaltaya Glacier بوده است. این منطقه زمانی یکی از مقصد های رویایی گردشگران به شمار می رفت اما به دلیل افزایش دما، هم اکنون به طور کامل از بین رفته است. پیشنهاد می کنیم برای اسکی، مکان های دیگری را انتخاب کنید.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: سنک تر Cinque Terre در ایتالیا

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

منطقه سنک تر Cinque Terre در ایتالیا  قرار دارد. این منطقه، دارای شهر ها و روستاهای زیبایی می باشد که توسط مسیر های صخره ای به یکدیگر متصل شده اند. اما امروزه  این منطقه به دلیل تردد بالای گردشگران در حال نابودی است و به همین دلیل بسیاری از این مسیرها بسته شده اند و کسی اجازه عبور از آنها را ندارد. دولت ایتالیا برای جلوگیری از تخریب این مسیرها، اپلیکیشنی را طراحی کرده است که به بازدید کنندگان، تعداد افراد موجود روی هر صخره و مسیر های خلوت را نشان می دهد.  

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: ساحل لگزیرا Legzira Beach در مراکش

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

ساحل لگزیرا Legzira Beach، دارای یک طاق سنگی طبیعی با ظاهری فوق العاده بود که در بین گردشگران شهرت زیادی داشت. اما متاسفانه در سال 2016 این طاق فرو ریخت و دیگری هیچ اثری از آن باقی نمانده است. البته در مراکش طاق های زیبای دیگری هم وجود دارند که می توانید از آنها دیدن نمایید.   

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: ساحل ماسه سیاه کایمو Kaimu در هاوایی

ساحل ماسه سیاه کایمو Kaimu در هاوایی واقع شده و به دلیل ماسه های سیاه رنگ و خارق العاده اش، در بین گردشگران محبوبیت زیادی داشت. اما متاسفانه فعالیت آتشفشانی باعث نابودی این ساحل زیبا شد. البته سواحل ماسه سیاه دیگری در این منطقه موجود هستند، که می توانید از آنها بازدید کنید ولی دیگر خبری از ساحل ماسه سیاه کایمو Kaimu نیست.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: صخره پیرمرد کوهستان Old Man Of The Mountain در نیوهمپشایر

صخره پیرمرد کوهستان Old Man Of The Mountain در نیوهمپشایر قرار دارد و به دلیل شباهتش به نیمرخ یک مرد، مشهور بود. اما چندین سال پیش، این صخره فرو ریخت و دیگر آن شکل منحصر به فرد را ندارد.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: آرامگاه یونس Jonah’s Tomb در عراق

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

آرامگاه یونس Jonah’s Tomb در عراق، که محل دفن حضرت یونس بود؛ در اثر جنگ نابود شده است. هم چنین این آرامگاه، قدیمی ترین مسجد موصل نیز به شمار می رفت.

جاذبه های گردشگری در حال نابودی: مجسمه های بودای بامیان The Buddhas Of Bamiyan در افغانستان

یکی از بناهای تاریخی که در اثر جنگ از بین رفته، مجسمه های بودای بامیان The Buddhas Of Bamiyan است. این مجسمه های عظیم بودا در دل صخره های عظیم در امتداد جاده قدیمی ابریشم تراشیده شده بودند. این مجسمه ها، یک جاذبه گردشگری بسیار مهم در کشور افعانستان به شمار می رفتند. اما متاسفانه در سال 2001 در طی جنگ و توسط انفجار هایی از بین رفتند. هم اکنون از این مجسمه های عظیم جثه فقط سوراخ هایی در ضخره ها به جا مانده است.

از بین رفتن جاذبه های گردشگری: تونل درختی سکویا Sequoia در کالیفرنیا

جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند

یکی از جاذبه های دیدنی کالیفرنیا، تونل درختی بود که یکی از مسیرهای جذاب برای رانندگی به شمار می رفت. مشهور ترین تونل درختی در کالیفرنیا، سکویا Sequoia بود که به پایونیر کبین Pioneer Cabin نیز شهرت داشت. اما متاسفانه در اثر یک طوفان شدید، در ژانویه گذشته از بین رفت. البته تونل های درختی دیگری هم در این کشور وجود دارند که می توانید از آنها بازدید کنید. 

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش





:: برچسب‌ها: جاذبه هایی که در 2019 از بین می روند,قیمت تور استانبول,بهترین تورهای استانبول,نرخ ویژه تور استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: